El síndic de Compromís en Les Corts, Fran Ferri, ha assenyalat que “no és casualitat que els atacs del PP en els últims dies se concentren en la tasca de la Conselleria d’Educació que ha demostrat amb fets com és possible millorar la qualitat educativa i garantir els drets dels xiquets i famílies. Per això s’han creat més de 400 noves unitats, que contrasten amb la retallada de més de 600 que Maria José Català i Beatriz Gascó van aplicar al capdavant de la Conselleria entre 2012 i 2015”.

Segons ha explicat Ferri “Des de Compromís volem que siguen les famílies qui trien els centres i no els centres qui trien les famílies. Per això s’han abaixat ràtios i s’han establit criteris idèntics per a tots els centres sostinguts amb fons públics. Seguint estos criteris objectius s’han acceptat les al·legacions de centres concertats que compten amb més d’un 30% d’educació compensatòria, és a dir, que fan una funció social amb alumnat que prové d’entorns o col·lectius vulnerables o perill d’exclusió social, i altres casos amb justificació objectiva».

«La Conselleria garanteix ara que els xiquets i les xiquetes de la concertada no estiguen amuntonats en les aules com consentia el Partit Popular. Hi havia aules amb ratios màximes de 22 alumnes i al aula hi havien 27 o 28 xiquets i xiquetes. Això amb aquest govern no passarà. On estaven els que ara es manifesten quan això passava? Nosaltres mirem pel benestar dels xiquets, per això baixem ratios i augmentem professorat. El PP mirava pels titulars dels centres i per això està crispant l’opinió pública», ha aclarit Ferri.

“Les regles són clares i de sentit comú: s’arranja el sistema educatiu segons les necessitats d’escolarització de la població, no les necessitats de negoci d’uns pocs. Es garanteixen les unitats concertades que compleixen una funció social i s’atén cas per cas per a corregir qualsevol situació. Davant la planificació clara i transparent de la Conselleria actual trobem la manipulació del Partit Popular que busca crispar i fer partidisme des de la hipocresia i la manipulació. La realitat és que als que van retallar 600 unitats en 3 anys mentre abonaven el negoci dels amics els molesta que per fi un govern actue per a millorar la qualitat educativa de totes i tots”.